Monday, January 19, 2015

Testimoni Eima fatima " Set Penyusuan 3M membantu saya simpan stok untuk baby "

~Perkongsian~

 [Pengalaman Manis Bersama Shaklee] 

Saya kenal Shaklee waktu habis pantang. Waktu tu dok kalut nak buat stok susu sebab time tu tinggal sebulan lebih je lagi dah nak masuk keje. Dengan makan minum tak menentu, nak buat apa pun tak sempat mana taknya anak saya sejam sekali menyusu saya jadi stress sangat. 

Lepas tu kawan sesama kursus ada mesej tanya khabar saya pun cerita la stok susu tak banyak skali pam dapat 2oz je untuk 2-2 belah.. Dia pun suggestkan ambil Set Penyusuan 3M...saya pun setuju sebab dah terdesak sangat ni. Alhamdulillah tak sampai sebulan, saya dapat buat stok susu yang banyak. Fridge sampai tak muat, tak boleh nak beli lauk2 pun. Last sekali beli deep freezer.

Yang paling best time tu agak2 tak sempat nak makan bancuh je ESP kenyang la jugakkan. Tidur malam pun dah tak selalu cramp kalau tidak setiap malam kena 'simpul bengkarong' (huhu sebabnya saya alah minum susu...tiap kali minum mesti muntah). Gastrik pun makin kurang. Badan pun jadi lebih bertenaga. Yang penting susu jadik pekat so anak tak lah bergayut lama sangat waktu nyusu.

Supplement Shaklee yang sangat buat saya impressed adalah Ostematrix dan ESP.

So bila balik raya saya pun angkut la semua supplement sy termasuk AJHT. Nak dijadikan cerita waktu pegi beraya rumah sedara mak saya makan lemang...almaklum lah raya (mak saya memang tak boleh makan lemang, tiap kali makan mesti jadi pitam la pening la)...walaupun dah ditegur dia tetap makan jugak. Balik je rumah dia mengadu pening, apa lagi asyik menguap saja lah. Malam tu saya tengok makin teruk sampai tak boleh bukak mata...pusing katanya. 

Saya pun google supplement utk orang sakit angin, ada 1 blog ni suggestkan ostematrix. Saya pun dengan penuh yakin bagi la 2 biji oste dengan 2 biji AJHT (sebab dia selalu mengadu sakit lutut). 
Esoknya sekali lagi saya terkejut tak sangka kesan dia begitu cepat..mak saya boleh bangun siap tengah prepare breakfast utk kami (time tu 6.30 pagi). Saya tanya "ok dah ke mak?" Mak saya jawab ok lah sikit tapi sengal2 tu ada lagi cuma kepala tak pusing dah". Seronok bukan kepalang hati.

Memangkan saya baru join ahli lagi seminggu nak raya, so saya takde stok melainkan apa yang saya makan...maka sy pun bahagi 2 stok oste dengan AJHT dengan saya. Setiap kali call tanya khabar mesti dia cerita lutut dia dah tak selalu sakit. Dulu tak boleh solat dengan sempurna sekarang alhamdulillah..siap dia pegi kongsi pulak dekat sedara lain hihi. Bila call lagi, mak saya bagitau yang mak sedara tu nak order AJHT. Syukur sangat2.

Perjalanan bisnes saya bermula waktu bapa sedara masuk ward sebab batu karang seminggu lepas raya. Saya dapat tahu yang dia ditahan di ward...jadi saya pun mesej tanya khabar, sambil2 tu saya redah je suggestkan produkShaklee untuk batu karang kat dia (saya suggest Carotomax, alfalfa & oste)...dalam hati saya dia nak atau tidak terpulang yg penting niat sy nak tolong. Dalam dok mesej dia terus call bagitau "Long nak la ubat tu berapa nanti long bank in duit". Rasa bersyukur sangat la Allah bagi rezeki semudah tu.

Bila kat ofis sy dok share pasal Oste. Ada sorang staff department lain, dia ni spesis saya memang tak boleh minum susu dan berani tahap melampau dia ni, nyusukan anak tapi susu tak minum langsung...makan pil kalsium pun tak. Sembang punya sembang, dia bagitau hari tu check paras kalsium dah makin kurang dah kronik dah...risiko nak kena osteoporosis tinggi. (sebab badan dia chubby). Saya pun takut2 kan dia (waktu tu mana ada belajar lagi 5 motivasi manusia ni, main tibai je hihi), saya kata kat dia " ko umur muda lagi tapi nanti tulang ko cepat reput tau tak, tahu tak orang yg kekurangan vitamin D dengan magnesium ni berisiko kena diabetis", dia pun cuak la kan...saya pancing lagi kalau tak minum susu, makan la pil kalsium...bahaya tau kita ni tulang belakang keluarga nanti kena slipped disc macam aku di tambah pulak dengan osteoporosis, macam mana family kita. Tapi kalau nak beli pil kalsium mesti pastikan ada vitamin D dengan magnesium, jangan beli sebarangan..saya sambung lagi saya suka makan oste ni badan tak penat sangat lepas buang air besar pun lawas je bagus untuk orang yang sembelit. Dengar je pasal sembelit, dia pun cerita yang dia memang ada masalah sembelit...terus dia order Oste sebotol. Esoknya saya bawak bagi kat dia. Lepas 2 hari saya jumpa dia kat surau saya pun tanya "macam mana ok ke?," dia pun jawab "memang sakit pinggang ke wei...rasa nak tercabut pinggang ni lepas makan oste ni". Saya kata lagi tu salah 1 proses penyembuhan la sebabnya ko dah lama tak dapat kalsium yang secukupnya (hihi confident je, walhal dlm hati cuak jugak la). Lepas tu dia bagi feedback yg positif, dia tak sembelit lepas tu siap tanya makan oste tu memang susu badan jadi banyak ke? Saya iyekan aje sebab memang saya rasa macam tu.

Sambung balik cerita bapa sedara saya tu, dia dipasang tiub katater utk mudahkan dia buang air.
Lepas 3 hari dia makan set batu karang tu, dia call bagitau sakit sangat pinggang sampai tak boleh nak bangun saya pun bagitau tu memang healing crisis dia, dia kata tak sanggup nak makan...saya kata jangan skip makan cuma kurangkan dos, tapi dia stop jugak dalam 2 hari, lepas 2 hari sambung makan balik dan pegi check up doktor terus bukak tiub katater tu. Yang bestnya dia bagitau buang air pun makin lawas...berkali2 dia ucap terima kasih kat saya. Bahagia rasa diri ni bila dapat tolong orang. 

Kalau nak dikutkan banyak sangat yang saya nak cerita tapi takut tak habis pulak so saya bagi point2 je la ye:

*Lepas bagi CoQ10, keadaan sakit jantung ayah saya beransur pulih (dia selalu mengadu sakit dada), result kencing manis pun dah tak ada, darah tinggi semakin normal..surprisely kuku yang hampir mati tumbuh cantik seakan2 kuku baru walhal baru sebulan amalkan CoQ10 tu (time tu lps raya) siap doktor tanya pakcik ada makan supplement ke...tapi ayah saya senyap je sebab malas nak bersoal jawab hahaha

*Arwah mak mentua saya memang ada diabetik, agak kronik jugak la takde selera makan...tak mampu nak berdiri dan berjalan sendiri tanpa bantuan...selalu hipo, dah ambil suntikan insulin. 
saya bagi arwah try Vivix, tak sampai setengah botol rasanya, dia dah mula ada selera makan, dah boleh bangun sendiri. Dan dah tak perlu ambil suntikan insulin. 

*Akk saya mengidap endometriosis yang agak kritikal...bertahun dia mengidap akhirnya operate buang rahim sebab dah teruk sangat...saya suggest try produk Shaklee tapi dia tak berani takut bleeding teruk. Lepas operate, doktor bagi makan pil hormon, bila makan pil tu, dia tak boleh nak berdiri..kakinya sakit sangat hatta nak ke bilik air pun guna kerusi roda. Saya bagi dia try GLA dengan Oste & AJHT, alhamdulillah makin ok..so skrg dia jadi regular customer beli GLA.

*yang terbaru dapat feedback yang positif dr customer yg beli Vivix dari downline saya.. antara feedback yang saya dapat, mak dia tak sembelit dah, kulit mak dia makin lembap kalau tak kering je, bacaan gula dalam darah makin ok selalu belas2. Rasanya ada dalam 2minggu kot mak cik tu makan vivix. Kalau nak tahu, buah pinggang makcik ni dah rosak hampir 89% tinggal 11% je yg elok. Alhamdulillah 9 hb lepas dapat result darah, result semua ok...buah pinggang, kencing manis, cuma toksik dekat hati still ada lagi walau tak banyak.

Sekian.

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment