Monday, January 19, 2015

Testimoni Nadia - " Vitamin shaklee memberi tenaga ketika mengandung "



Saya berhenti kerja sejak berkahwin. Semasa mengandung anak sulung,saya mengalami mabuk yang teruk hinggalah tiba waktu bersalin. Ketika itu saya hanya mengambil vitamin yang dibekalkan oleh hospital. Saya bersalin secara ceaserean namun oleh kerana kelahiran sulung, saya tidak begitu ambil pusing tentang pengurusan bayi dan rumah kerana dibantu sepenuhnya oleh ahli keluarga. Bayangkan, stokin pun dipakaikan oleh ibu mertua saya.

Kawan saya kata,vitamin hospital tak bagus sebab ia vitamin sintetik. Sebab tu saya semakin mabuk bila ambil vitamin. Jadi, masa mengandung anak kedua dan sudah bekerja, saya beli sendiri supplement jenama A. Masalah saya tidak selesai juga,malah pernah penyelia suruh balik bila tengok saya layu,lemau,lembik kat ofis. Setiap minggu ada saja MC. Itu belum lagi setiap kali buka pintu ofis semerbak bau minyak kapak keluar. Toilet ofis bagaikan ofis kedua saya. Asyik berulang muntah sampai keluar air kuning saja. Peritnya Allah saja yang tahu. Dalam pantang pun saya stress kerana anak sulung buat perangai. Tak mahu berenggang dengan saya. Saya tak boleh langsung pegang adik. Menjerit- jerit menangis. Adik pula mengalami prolong jaundice sehingga terpaksa dimasukkan ke wad. Masa tu saya memang tak jaga diri langsung. Sakit ceaser tak kering lagi saya abaikan kerana anak-anak.

Saya bertemu Shaklee setelah 4bulan mengandung anak ketiga. Saya nekad tak mau ambil supplement lagi. Tapi saya betul-betul tak berdaya. Saya ambil set bajet sebab tak mau membazir.
Alhamdulillah,syukur pada Allah..saya semakin cergas selepas ambil Shaklee. Satu ofis hairan tengok saya. 100% different dari nadia yang dulu. Sampai usia kandungan 8 bulan saya masih mampu naik tangga bangunan 3 tingkat untuk pergi mesyuarat. Belum bab meronda mall cari barang baby..


2 kali ceaserean sebelum ni, hari kedua baru saya boleh bangun. Itu pun perlu dipapah. Tapi kali ni,24 jam lepas operation saya boleh bangun sendiri malah bersila atas katil. Pergi toilet tanpa bantuan. Doktor sangat-sangat terperanjat,maklumlah ketiga-tiga operation dibuat oleh doktor yang sama. Anak saya pula bebas jaundice. Dan paling saya syukuri,saya boleh uruskan ketiga-tiga anak saya dengan sabar.
Alhamdulillah..tidak dapat digambarkan setinggi mana kesyukuran saya pada Allah kerana dikurniakan rezeki sihat dan ditemukan dengan Shaklee.

Saya mendaftar ahli pada April 2014. Saya akui,memang tak aktif kerana kekangan masa. Atau saya sendiri yang tak pandai urus masa..hehe..
Tapi Shaklee memang adil,saya dibayar atas apa yang saya buat. Sikit saya share,sikit la bonus saya. Hihi..
2015 ni saya akan berusaha akan bergiat lebih aktif lagi sharing pasal Shaklee.

Terima kasih PM Cery dan semua sahabat B&C, juga tak lupa pada mummy saya Hifzan Zanini dan Group Star Master yang selalu memberi tunjuk ajar.

Sekian.
Nadia Jamali
ID 1134948
Fb Page: Nadya Shoppe
018 7782090

No comments:

Post a Comment