Wednesday, January 28, 2015

Testimoni kak nina - " kak Nina mak rasa kebas kebas kat tangan macam dah kurang lah"

Bagaimana saya kenal shaklee dan apa testimoni saya dan shaklee? okay here it goes.


Bulan 9 tahun 2013 saya diperkenalkan shaklee oleh k. Hana Syed, saya tertarik dengan shaklee sebab nak belikan supplement untuk suami yang memang suka makan suplement. takut sakit katanya.jadi bila belajar SHaklee ni natural , safe and berkesan saya decide untuk mencuba.lebih lagi bila tengok kak hana yang ada SLE tapi dah sihat alhamdulillah..

Saya mencuba alfalfa. setelah 2 minggu makan alfalfa saya mengalami healing crisis. muka berminyak..jerawat tumbuh muka jadi kusam.. tapi saya teruskan makan lama kelamaan kulit dah kurang berminyak dan jerawat pun segan nak keluar. keputihan saya pun dah tak ada. bukanlah tak ada langsung tapi saya tak perlu nak pakai pantiliner 2 ,3 kali tukar setiap hari. sekarang tak payah pakai pun.sangat selesa.bagus Shaklee ni.rupanya kakak ipar saya pun tahu mengenai shaklee dan barulah saya tahu yang shaklee ni dah lama rupanya.
Pada mulanya saya join shaklee  hanya untuk makan sendiri .tapi saya terfikir untuk  jadikan Shaklee sebagai side income.


K. Cery and K. Hana, 
Saya adalah seorang yang sangat pemalu..cepat takut dan sangat introvert. orang akan kata saya nampak macam extrovert tapi hakikatnya saya sangat pemalu. pernah kena reject dengan kawan sampai berhenti efektif sebagai distributor shaklee almost 1 tahun, tapi dalam masa yang sama saya masih consume shaklee.nampak tak saya berada di kedudukan yang sangat tak best dan boleh dikatakan hipokrit. saya tak berani nak promote shaklee kepada kawan2 tapi saya tahu shaklee products memberi kesan positif kepada saya. saya jauhkan diri dari K.hana. sebab saya malu, saya tak ikut k.hana pergi kelas sebab saya malu. tapi tetap k.hana bersabar dengan saya. saya dah join macam2 MLM tapi satu pun saya tak pernah nak sambung. tak ada hati nak effektif.. degil kan saya ni.

sampai satu hari ALLAH gerakkan hati saya untuk aktif balik sebagai SID.Push Faktor saya adalah suami saya sendiri dan saya nak bantu suami saya mencapai cita-cita beliau. jadi saya cari k. Hana balik.. pergi kelas nutrition. Alhamdulillah k. Hana masukkan saya dalam group B&C .Oh segannya saya.tapi saya beranikan diri, cuba sedikit demi sedikit untuk aktif dalam bisnes Shaklee. Saya masih berdikit-dikit dan saya cuba contohi apa yang K. Hana buat and SID yang lain. semangat kalian buat saya lebih berani untuk share banyak info tentang shaklee. saya cuba untuk update blog dan share di FB. saya terpaksa lawan rasa malu dan sifat introvert saya sendiri. saya tabik  SID lain yang dah berjaya. saya akan jadikan kalian contoh untuk terus berjaya dan tak berputus asa. 

Saya beranikan diri beli Vivix untuk mak saya .sepanjang mak makan vivix macam2 sakit timbul. pening lah , penat , kebas tangan. saya pujuk mak makan terus vivix jangan stop . alhamdulillah hari ni saya terima satu komen yang sangat seronok. " kak Nina mak rasa kebas kebas kat tangan macam dah kurang lah"  saya seronok sgt! saya cakap kat mak, mak teruskan Vivix.. nak sihat kan.  mak kata OKAY : )


Sekarang saya fokus set kulit, saya memang nak kulit saya cantik sebab saya malas nak bersolek. saya consume vitamin C, E , Alfalfa. tambah collagen.  betullah supplement punya kesan memang makan masa berbulan. lepas 2 bulan consume muka saya sekarang dah menunjukkan perubahan. duduk JB ni panas, jadi kulit muka n tangan gelap. selepas sebulan konsisten Vit C ..alhamdulillah nampak cerah sikit.heheheheh. alhamdulillah ada kawan nak beli alfalfa selepas tengok kulit saya . "akak makan pe muke akak jadi licin?" ni soalan dia. hati siapa tak berbunga . makin hari saya makin yakin Shaklee  adalah supplement yang Always safe, Always Natura, Always WOrks.
you just need to be consistent. 

saya masih seorang distributor. Bagi saya untuk menjadi supervisor dan ranking yang lebih tinggi . saya harus jadi seorang distributor yang ikhlas, jujur dan menjadikan diri saya sendiri duta Shaklee.Suami saya pun support saya buat shaklee dan consume shaklee jugak. bersyukur ada suami yang memahami , 
Keluarga yang percaya dengan saya dan beli vitamin dari saya, group Jyutawan Hanania, PMT dan B& C. terima kasih semua.

* Masih bertatih  untuk membentuk langkah yang lebih luas , panjang dan jauh :) 

No comments:

Post a Comment