Monday, January 19, 2015

Testimoni Hamidah - Rawatan eczema shaklee

Alhamdulillah saya berjaya gak emelkan testimoni saya untuk tatapan semua cewahh

===========================================================

“Eh Midah, muka kau nampak berserilah, apa yang kau pakai ni?”
Itulah teguran pertama sejak saya mengamalkan suplemen Shaklee pada tahun 2012 untuk tujuan rawatan ekzema selepas beberapa minggu.
Sebelum ini, dah macam-macam krim saya sapu.
Dah macam-macam produk saya makan, minum dan telan.
Dah macam-macam petua orang bagi saya amalkan.
Hasilnya?
Eczema masih tak hilang.

Kenapa saya perlukan suplemen terutamanya produk Shaklee?

1.       Ekzema yang tak pernah baik sejak dari kecil
2.       Mengalami masalah buang air besar
3.       Berat badan berlebihan
4.       Mudah berasa letih dan lesu terutamanya selepas bangkit tidur waktu pagi

Itu baru pasal eczema, masalah saya yang lain seperti susah sangat nak buang air besar, badan dah macam tong, kulit kusam dan berminyak. Bila berat badan bertambah maka saya mudah dan cepat berasa letih dan penat. Saya jadi stress!

Belum masuk bab kehamilan lagi, yelah impian setiap pasangan suami isteri nak punya zuriat. Hampir setiap masa, ada je orang yang tanya soalan “bila nak ada anak?”, “merancang ke?”, “tak teringin ke nak timang zuriat sendiri?”

Yes, I am PCOS-er
Hampir-hampir mengalami diabetes, doktor kata “you’re at boarder Hamidah”
Makan ubat yang doktor bagi.
Pergi urut sana sini konon untuk betulkan peranakan.
Bab makan minum sapu bagai tak payah cakaplah, pun sama dah bermacam-macam cuba.

Ya Allah, hanya Allah saja yang tahu perasaan hambaNya yang lemah ini.

Selepas mengamalkan suplemen Shaklee ini, Alhamdulillah banyak sangat perubahan positif yang berlaku.
Pertama-tamanya, eczema saya mulai hilang, kulit saya semakin cerah dan saya mudah lawas.
B-Complex, Alfalfa, Vitamin C SR dan Herbalax menjadi penawar!

Oh yea, berkat hasil usaha kami suami isteri yang mengamalkan set kehamilan, akhirnya dengan izin Allah saya disahkan mengandung.
Alhamdulillah saya berjaya hamil pada tahun 2013 dan selamat melahirkan puteri sulung kami!
Sepanjang awal kehamilan hinggalah berpantang, masih tegar menggunakan Shaklee.

1.       Jarang mengalami morning sickness
2.       Tidak mudah letih dan penat
3.       HB sentiasa cantik, tak pernah kurang daripada bacaanya yang sepatutnya
4.       Semasa berpantang, luka jahitan cepat sembuh
5.       Rasa bertenaga walaupun dalam berpantang dan menyusukan bayi
6.       Lepas pantang, muka saya sangat berseri-seri
7.       Susu badan yang melimpah ruah

Orang kata kalau makan suplemen nanti, bila baby lahir mesti besar.
Yeke meh?
Ketika dilahirkan, anak saya seberat 2.92kg
Alhamdulillah ‘baby Shaklee’ saya sihat walafiat. Tak mudah demam, batuk dan selsema.

Sebenarnya banyak lagi cerita menarik yang saya sendiri alami selepas mengamalkan produk Shaklee.
Apa yang buat saya yakin dengan Shaklee sebab Shaklee selamat dan semula jadi.
Hanya bermula dengan set asas, saya dah jatuh cinta dengan hampir setiap produk Shaklee.
Apa yang penting ialah kita sendiri kena yakin apa yang kita makan, istiqamah selalu.
Jangan berputus asa untuk diri sendiri.
Janganlah baru makan sehari dua kata takde apa-apa pun, padahal awak sakit dah lama mungkin dah bertahun-tahun.
Bak kata pepatah “TAK KENAL, MAKA TAK CINTA”

Bukan setakat vitamin malah pencuci muka, toner, whitening cream, shampoo, sabun pencuci serbaguna, sabun basuh baju & softner dan sabun cuci botol anak pun semua daripada Shaklee.

Jutaan terima kasih pada upline saya Pn. Shareena a.k.a kak long, Pn Fauziah a.k.a cikpau, rakan-rakan seperjuangan dan tak lupa juga pada PM Cery yang banyak membimbing saya dari segi konsultansi produk dan juga bagi saya duit poket EXTRA melalui Shaklee.

Pendek kata, syukur Alhamdulillah kerana dengan izinNya diberi peluang untuk beroleh nikmat sihat sejahtera yang mana mungkin tidak semua orang boleh dapat. Membantu orang lain untuk sihat juga adalah satu nikmat untuk saya.
Pucuk pangkalnya bermula daripada diri sendiri sama ada nak pilih kehidupan yang bahagia atau derita. Wallahualam.


Hamidah Abd Rahman
www.amiedami.blogspot.com | 016-313 0533
Supervisor SID 910982

No comments:

Post a Comment