Wednesday, December 3, 2014

Cerita Magika - Liza

Petang ni nak kongsi tentang kisah jatuh bangun Liza dari ZERO TO HERO hingga berjaya mencapai rank Senior Supervisor. Walau diberhentikan kerja ketika mengandung anak ke-2, beliau nekad nk buat shaklee. Selepas bersalin anak-2 tu lama kelamaan beliau menyepi. Bayangkan selepas 1 thn 1/2 menyepi tetiba beliau call n inform nak buat comeback... Selepas itu Alin lihat Liza tak pernah give. Beliau start fokus dgn 6 steps plan & sentiasa mencabar diri bulan demi bulan utk capai supervisor tanpa berputus asa.
Paling manis beliau capai rank demi rank semasa sarat mengandung. Di situ jelas menunjukkan bila ADA KEMAHUAN, TIADA ALASAN untuk tidak buat & berjaya. Jemput baca yer...
=======
Perjalananku dalam shaklee
14bulan lepas aku hanyalah seorang surirumah sepenuh masa.x de income hanya mengharapkan nafkah suami bg setiap bulan.aku diberi surat termination dr company ngam2 aku nk cuti besalin.coz company merge dengan company lain.so berakhirla perjalanan aku sbg Account Executive.dan terus decide x nk kerja dah nk jaga ank kt umah sepenuh masa.
aku joint shaklee dalam 4-5bulan nk bersalin kot.tu pun sebab nk berpantang dgn set bersalin shaklee coz time haziq aku guna Nxxx Rxxxx mmg x berkesan.habis pantang pun badan rasa x sedap,pucat dll.
dgn shaklee best..seminggu aku dah rasa bertenaga.luka pun cepat kering.terus jatuh cinta dengan shaklee dan promote set berpantang ngan menyusu kt FB.Sales mmg masyuk tp disebabkan aku x de target so x kisah sales ada ke x.endah x endah jer.
Sampaila last year bulan 6 2012.lps 1thn 1/2 missing in action aku buat come back.tu pun sebab dah boring duk umah x buat apa2.layan fb jer.baik aku buat duit dgn FB.terus aku call upline aku kak Azlin Mohd Atan.so bermulala aku dari bawah.masa 1st time promote dapatla income rm3++.lepas tu down,up....mmg stress.Kadang2 x dapat bonus.kejap naik kejap turun.1thn perjalananku dalam shaklee mmg mencabar.Rasa x nak buat dah.tp aku ttp x mengalah..Ni biz aku,aku kena polish kalau aku down cmne aku nk income rm2k sebulan.tu target aku.
lepas joint group jutawan,amalan rohaniah semakin upgrade.aku x rasa down sangat wpun sales x de.Yakin dengan Allah..Rezeki dekat tangan Dia
Alhamdulillah bulan 6 2013 aku naik rank jadi supervisor.bln ni mmg best..sentiasa berkepit jer dengan mak Azlin.haahha mesti dia rimas asyik whatsapp jer.hehheeh.masa tu dapat income rm2+++.macam x percaya padahal bulan 5 aku dapat bonus rm75 jer.mmg menangisla masa tu tengok $$$.usaha 1thn aku fight akhirnya Allah makbulkan doa aku.Target aku nk dapat car bonus semakin hampir.
Bulan 7 aku naik rank lagi jadi Senior Supervisor.income RM2k.alhamdulillah rezeki ank dalam perut.Aku dapat lahirkan leader dlm group supermommy - Saliha Sofea .mmg x toleh belakang lagi.aku nk bantu ank2 biz ku yg lain jadi mcm aku @ lg hebat dari aku.Target aku nk rm2k sebulan dah tercapai.fight utk dapat car bonus end of Dec 2013
yg bestnya sekarang aku dah ada income sendiri.duit nafkah aku simpan jer.Aku boleh
- bayar PTPTN.kalau x kadang bayor kadang x
- bagi duit dkt parent
- byr utility umah
- beli supplement utk ank2,diri sendiri dan husb
- bayar zakat
- more 'memberi' tanpa berkira
- rewards diri sendiri - shopping
wpun korang rasa, biasa jer tp bagi aku, mmg berharga coz aku dapat semua ni dgn usaha aku sendiri.Jatuh bangun aku dalam shaklee hanya aku dan suami yg tahu.
Apa yg aku dapat simpulkan.
- kalau nk berjaya mesti ada target.apa yg nk dalam hidup ni.listkan short & long term your journey.tengok hari2.insya Allah cepat @ lambat hanya Dia yg tahu.
- jgn cepat mengalah.Allah bg dugaan dekat hambanya supaya sentiasa ingat pada dia.bersyukur dan mengadu denganNya
- Rezeki dekat tangan Allah bukan manusia.x kisahla buat apa2 pun.kalau org x nk beli jgn down..hati manusia Allah yg jaga.apa2 ngadu dengan Dia.bangun solat tahujaud,taubat dll.
- nak berubah jgn tggu esok,bulan depan or tahun depan.GERAK SEKARANG
- sentiasa kerkepit dengan upline utk berjaya.jgn buat sorang2.tu sombong namanya.
- jgn banyak alasan,orang yg berjaya x penah ada alasan.sentiasa sahut cabaran.org yg x berjaya alasan mmg banyak.Nak x nak korang pilih.korang susah ada orang lain tolong.
Sekarang niat aku nk bantu orang kt luar sana sama2 jana pendapatan dengan SHAKLEE.sbb aku dah buktikan dari x de pendapatan sekarang Alhamdulillah income aku dah RM2+++. tiada yg mustahil.pucuk pangkal diri sendiri.kalau korang rasa korang dah senang sekarang so abaikan,tp kalau korang rasa apa yg penah aku rasa dulu.meh PM aku.aku akan bantu korang.
kalau ikutkn 6steps dan konsisten dalam masa 7bulan korang dah boleh dapat 4angka.
Salam sayang
Mliza
===========
Thanks Liza for sharing. Kalau anda ckp anda ade byk halangan .. cube baca kisah Liza ni. Beliau juga bermula dgn ZERO.. setelah 1 thn 1/2 menyepi. Cepat atau lambat bukanlah ukuran sebaliknya sejauh mana anda MAMPU MENGHARUNGI CABARAN 12 BULAN PERTAMA selepas anda DECIDE !!
Yang pasti TIADA JALAN PINTAS utk berjaya... SEMUA ORG KENE LALUINYA... Jadi kalau anda nak MENGALAH, nak MENYERAH, nak MENGELUH dgn ujian SEKARANG... muhhasabah dan tgk kembali cermin dan tanya diri anda berapa lama anda dah BERJUANG. Ada 12bulan?
BERAPA BANYAK yg ANDA BERI - darI segi masa, usaha, pengorbanan, duit, peluh, airmata, doa, amalan rohani ???? YAKINLAH setiap dari kita akan diuji. Lagi besar IMPIAN anda, lagi BESARLAH UJIAN yg akan ALLAH BERIKAN.
All the best for closing Aug !!! Doa @lin sentiasa mengiringi gerak langkah anda semua walau dimana anda berada..
salam sayang,
Mama @lin
"jadikan Allah sebagai "bisnes partner" kita di dalam bisnes yang diusahakan - Insya-Allah berjaya. Amin!
-----------------------
itu sy copy paste bulat2 dari master azlin dan kisah anak bisnes beliau..TAHNIAH BUAT KEDUA2nya..lihat gambar dibwh. ia gbr setahun yg lepas(jun 2012)dimana liza masih lagi diphasa blum stabil... . saya tumpang bangga...bg sy no matter how long it takes u will reach your goal AS LONG U DONT QUIT.....2angka 3 angka 4angka 5 angka 6 angka. sume possible. as long u dont quit.....sume pun ada peluang.. nak dgn taknak jer
okey saya takmo komen panjang2 lagi... tepuk dada tanya selera... tak kenal maka tak cinta.. tak amal maka tak rasa.. so nak rasa mcm mana org lain rasa, kenalah AMALKAN yer..
------
yg benar,
mamafaiz si kelip2,
anyone can be a milionaire

No comments:

Post a Comment