Tuesday, December 9, 2014

Cerita Magika - Nur Zaiyyani

Alhamdulilah..sejak saya kenal dan terjebak dengan shaklee..banyak perubahan hidup yang saya alami..betapa bersyukurnya saya..Terima Kasih Ya Allah..Tuhan tunjukkan jalan yang terbaik buat saya..
Sebelum saya kenal Shaklee dan sebelum saya dimasukkan kedalam group jutawan muslimah..amalan rohani saya so so saja..sembahyang, ngaji, baca yassin, pakai tudung..macam tu saja..tapi selepas itu..amalan rohani saya bertambah menakjubkan..Ya Allah..tak tergambar rasanya..seolah2 saya terlalu jahil tentang bab agama ni..saya jadi manusia yang terlalu sayangkan agama dan Tuhan..terlalu besar perubahannya..Subhanallah
Walaupun saya belum sempurna..tetapi betapa besar dan bermaknanya perubahan itu bagi saya..sebab kalau dulu..saya pandang rezeki itu bagi siapa yang layak sahaja..tapi sebenarnya rezeki itu Allah S.W.T yang tentukan..seburuk mana atau sekecil mana pun kita..kalau kita mahukan sesuatu rezeki itu..kita boleh dapat..sebab Allah Maha Kaya..Allah boleh bagi apa sahaja yang kita mahu..Subhanallah
Yang paling suka perubahannya ialah bila saya suka bersedekah..hari2 saya akan pastikan saya bersedekah..walaupun hanya seringgit..walaupun hanya beberapa sen..walaupun sebuah epal..dulu saya suka juga bersedekah tapi berkira sikit..hihi..tunggu ada duit banyak barulah bersedekah sebab saya jahil..saya takut kalau bersedekah banyak..keperluan saya tidak cukup..jahilkan??..tapi saya teringat amalan bersedekah ini..makin banyak kita bersedekah..makin banyak lagi rezeki kita dapat..Alhamdulillah
Terlalu banyak perubahan amalan rohani saya..ini semua dari petunjuk Allah dan dari tunjuk ajar kak cery dan kak bazlia amoza..
Sejak terlibat dengan shaklee juga..saya sudah menitikberatkan amalan kesihatan..tiap2 bulan juga saya dapat income..hehe..dan paling seronok..saya dapat bagi kesihatan pada ibu dan ayah saya..yang paling penting ilmu saya bertambah dari hari ke hari..sebab kak cery dan kak bazlia amoza tak jemu bagi ilmu hari2..terima kasih Ya Allah..terima kasih kak cery..terima kasih kak bazlia..
Syukur Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment