Monday, December 1, 2014

Cerita Magika Nur Aula

Sebelum saya menutup tirai malam ni.. saya hidangkan anda dengan hidangan kisah mereka2 yg dah melalui suka duka dlm Shaklee , dah achieved something dan masih lagi dalam perjalanan menuju IMPIAN BESAR mereka...Jemput baca kisah anak buah saya Pn Nurul Aula... dia ni turun naik panjang ceritanya dgn Shaklee.. tp yg best.. beliau tetap sustain dan tak QUIT.. tu yg best.. takde istilah never give up... berehat kat R&R yes maybe.. but no turning back... JOM BACA
______________________________________________________
Alhamdulilah bulan nie genap 1 tahun 6 saya bersama shaklee. Kenaikan rank saya bulan ini amat bermakna buat saya sebab saya target nak naik sen sup. mmg pada bulan Oct dah tulis besar2 tampal kat cermin kat bilik saya. Banyak pahit manis saya bersama shaklee tapi saya tak tahu kenapa saya setia bersama Shaklee saya rase Mamafaiz dah mandrem saya sampai takleh lupa shaklee hahaha.
So here it goes.. Memula join sgt excited, saya mulut ramah so citer sana sini.. Sampai orang malas dan takut nak kuar makan ngn saya.. Mmg sedih sangat sebab saya jenis tak bolrh orang tak suka dengan saya. So down kejap im always close to my mama but mase tu dia pun bz nak berkembang so kekadang saya lebih suka berdiam dDiri try to be independent.

so the journey goes my sale was good alhamdulilah order pun byk but toxic people sekeliling saya membawa saya turun mengambil caj2 positif saya. Sampai Mama saya ditegur oleh supersenior, sedih sangat hati nie  tapi sebab dlm proses mendidik hati dan kerana blum kunyah 7 kunci terutama kunci sabar,
Saya mula tak aktif lelame senyap jer bermula august 2011 sehingga nov 2011.
Then mamafaiz beri saya baca buku razzi armansur rahsia jutawan MLM semangat naik balik buat sales banyak effecktif supervisor semula. But toxic people is always around you. Apa ini toxic people iaalah orang yang sentiasa negative, sentiasa nak mendownkan you, sentiasa suka membawa mulut depan cakap baik belakang lain dan seangkatan dengannya. Orang nie mmg ramai so sgt la penting kita jauhkan diri dari mereka. Delete mereka from ur friendlist. Thats what i do. Bila saya rase orang tu bawak negative vibe saya cecepat buang dia dari friendlist saya ehee:) ade 27 juta lagi orang kat msia nie.
Ok sepanjang early 2012 kejap naik kejap takde bonus inkonsisten nie disebabkan saya tidak mengamalkan rahsia2 yang telah saya kongsikan sebelum ini. Ayat2 positif2, tulis misi dan visi besar2 tampal dan rahsia cermin.. Antara sebab saya lambat fokus dan akhirnya lose fokus.
Saya takde push factor Mase tuh gaji alhamdulilah cukup, anak kecik lagi so in terms of perbelanjaan harian mmg cukup.
Then satu bulan tu saya pergi ke gathering kat bayan villa tgk geng2 lain dah naik pastu my mama cakap esok aku dah dapat rm50k sebulan aku dah takde nak tgk2 dah. Alamak "aku nie nak pakai keter idaman nak hanta anak ke preschool terbaik mahal hokey up to RM1k/ month"
Then saya nampak light at the end of the tunnel. Pastu saya fokus slow and steady bermula mei 2012 hanya bonus rm200 sehingga september 2012 stabil sendiri supervisor.
Tapi saya tamak saya nak lebih saya amalkan setiap sharing yang mamafaiz share amalan katak pekak share, share dan share..
Bila saya 'mula diberi anak2, ia memberi saya satu lagi target i have someting to look foward to iaitu kembangkan anak2 sampai mereka mampu lebih hebat dari saya bermula dengan pendapatan 4 angka.
October 2012
ESP sale yup! Saya target 500 tapi saya hanya skor tidak sampai 100 tin..
sharing bagai, tapi Tuhan duga saya jatuh sakit, bermula saya, anak saya dan husband saya. Atok suami saya meninggal banyak masa saya di jalanan, tapi saya tetap tak putus asa.Saya Teruskan share walaupun tak dapat nak thru blog saya share share and share in FB. sampai orang tanye ko nie banyak sgt sale la aula!!
Saya senyum Jer
Sale saya mmg slow pada minggu kedua dan ketiga. Imagine orang lain berpuluh2 kotak saya nak habiskan 2 kotak pun jenuh! Sedih? Of coz not haha risau jer takut tak meet target tapi saya yakin hari2 saya sebut saya adalah sen. Sup october 2012z
so saya pasang strategy pm sumer kawan2 FB offline pun saya pm saya takde malu2 dah. Anak2 pun slow. Saya tak mengalah saya ikut jer apa mama saya ckaap share2, doa dan tawakal alhamdulilah minggu keempat dan kelima sales saya mencanak dan akhirnya my target is MET! Mudah? Mudah kalo ade kemahuan.
I tak suka sedih2 nanti negative vibe so saya share happy 
Perjalanan saya baru bermula and im all gear up! Saya takkan putus asa sebab saya dah JELAS MISI dan VISI saya.So my darling children.. Beware of what you dream and THINK!
Jangan ulang silap saya dulu saya mimpi takat rm2 ribu jer.. NO NO THINK BIG because it will push you beyond the limit!Jangan takut jgn segan sebab tuhan tak marah kita fikirkan dan bayangkan diri yang HEBAT!Bayangkan and sudah di pentas master!! I am going to the top and Im bringing you all with me!YOU ARE POSSIBLE!!
________________________________________
selamat mlm semua .. selamat bermimpi yg INDAH2.. DARE TO DREAM BIG... and the most important thing in this business is if you really love what you are doing, please DONT QUIT.. NEVER EVER GIVE UP.. u may REST &REWARD but never ever give up..never QUIT
Goodnight
MamaFaiz

No comments:

Post a Comment