Monday, December 1, 2014

Cerita Magika Najihah Sudi

[SUCCESS STORY- Najihah Sudi...model masker Vitamin C...hihi]
Okey petang ni .. kita santai2. baca kisah berapiii dari seorang cicit saya... from Distributor zaaaassss terus ke Sr Sup.. well ia tak berlaku semalaman.. it takes time.. jom bacaaaaa
_____________________________________
Miracles Happen When I Believe
Sy join shaklee pd bulan jun '12.. 2-3 bulan pertama sy sgtlah negative.. Susah hati sgt sbb kurang sale.. Sbnrnya sikap sendiri.. Sharing x konsisten, blog x update, promo pun kurang, amalan rohani.. Hmm.. Byk off dari on..
Start bulan september saya mula berfikir.. Yg sy kene serius, sy kene fokus , saya kene konsisten utk berjaya. Untuk makluman saya graduan UTM skudai tapi saya tidak bekerja tetap. Life saya x adalah susah sgt berbanding orang lain tapi saya xde kepuasan dlm hidup saya. Impian saya banyak tapi kalau semua harapkan suami.. Kesian dia..
Start bulan 9 saya fokus.. Sy mula dgn fokus skincare set. Lebih rapat dgn mak @adeenaboutique cameronhighlands & nanny @farihah abu kassim. Studi fungsi vits.. Saya byk jana cas positif dr grup jutawan & surijunior.. Seronok sgt bila ada dlm grup jutawan & surijunior. Sgt supportive. Aura dr org berjaya sememangnya berbeza..
Bulan 10.. PROMO ESP!! Seronok sgt!! Sebenarnya saya xtau nk seronok sbb ape tapi bila baca kata2 kak cery dlm jutawan, sy rs terpanggil nk sahut cabaran kak cery. Perasaan sy masa tu melonjak2 nk jual esp. Pdhal kalau kalian nk tau.. Setiap bulan saya hanya jual max 4 can. .. Sy set bulan oct dpt jual 15 canister pun hebat dah.. (apelah sedih bebeno target saya nihhh..). Dan saya target nk dapat 2000uv shj. Saya follow cara Zura Betty promo.. Saya suka ayatnya sbb catchy. Saya yg dah beli pun rase nk beli lagi pas bc promo dia. Alhamdulillah dlm tgh bulan saya makin menghampiri 2000uv. Jumpe mak , mak cakap"jiha bila2 boleh capai 2000uv ni tapi cube target 3000uv.. Try naik supervisor.. Akk yakin jiha boleh"
Sy atr percaya dgn x sbnrnya bila mak kata saya boleh naik sup. Tapi saya cuba.. Sy set dlm kepala yang aku boleh, aku boleh, aku boleh!! Saya tingkatkan promo, sms member2, pm member2 fb , RCA & amalan rohani. Bila ujung bulan, miracle happened!! Sy lepas !! Sy dapat naik supervisor dan saya dapat jual esp 36 tin kalau xsilap.. Syukur..
Bulan 11 saya mula beranak.. Beranakkk je kejenyer.. Pernah dlm seminggu hari2 beranak.. Saya rasa dlm sebulan tuh, sy beranak lebih dr 10 org kot. Panik gak branak tetiba sekali byk. Pm mak, pm nanny.. Nk buat ape dgn anak ramai2 nih?? Sy jd takut.. Sbb harapan yg derang letak.. Takut sy xmampu nk tunaikan.. So bulan 11 byk coaching n effect kat sale.. Huu.. Terpaksa harapkan bantuan mak untuk efektif.
Bulan 12.. PROMO KOLAGEN!!! Ini promo yang saya tunggu since saya fokus skincare set!! Ya Allah.. Suke sgt!! Mase tau tu, serius saya melompat2!! Pdhal sepanjang join shaklee sy pernah jual kolagen 4 box jer.. Haha.. Xpe.. Dream big.. Saya letak target xtinggi.. Saya target bulan dec nk efektif sup sendiri. Jd sy plan nk 2500uv shj. Kbtln masa tu 'anak' saya, @ann ilani mmg nk fokus kolagen. Jd kami sama2 set harga, cari potential customer, sama2 buat ayat promo, saling membantu hasut potential customer. Hahaha..Dlm tengah bulan, sy jumpa mak. Mase tu uv sy dah menghampiri 2500uv. Mak cakap"jiha cube naik rank bulan ni.. Akk rase jiha boleh.. Kita cube jer.. "
Ya.. Cabaran mak kali ni saya yakin. Xmcm sebelum ni. Sy yakin sebab sy dah pernah tempuh sblm ni.. Segalanya majik bila kita percaya. Hasilnya.. Ann ilani yg br join sebulan setengah efektif sendiri sbg supervisor, sy yang hanya nak efektif sendiri berjaya naik rank dan guv yg saya plan 2500uv bertukar menjadi lebih 7000uv.
Semalam masa closing saya sebak.. Tahun lepas pada waktu dan tarikh yang sama saya xde pape. Saya sibuk uruskan anak tapi xde income.. Skrg.. Masih sibuk uruskan anak tapi saya ada income.. Bergenang air mata saya.. Allah susun hidup saya begitu cantik sekali..Syukur..
Saya dah mula menyusun target.. Bila saya akan hasilkan sorang lg sup, bila saya akan hasilkan sr sup, bila saya akan naik coordi.. Tahun 2013 saya pasti saya lebih gemilang.. Saya percaya .. Impian2 saya akan tercapai.. Begitu juga dengan impian kalian.. Aminnnn..
__________________________
THanks Najihah for sharing.dan TAHNIAH.. semoga 2013 anda kan bergemerlapan...
BUat anda semua... . Jadikan kisah mereka ini pendorong utk membakar semangat anda merealisasikan IMPIAN anda...
..Itu cerita beliau.. bagaimana dengan cerita anda.. BERSEDIA utk MERAIKAN KEAJAIBAN 2013?.... Keputusan di tgn anda...JOM mulakan pendakian kejayaan 2013... start now or never..Cabar diri anda utk melakukan yg terbaik utk 12bulan akan datang.. Cabar diri anda utk bertahan 12bulan akan datang...12bulan adalah tempoh masa yg sekejap.. pejam celik. pejam celik. habisss.. Jadi jangan biarkan 12bulan yg akan datang berlalu begitu sahaja..Setiap minit berharga..JIKA MEREKA BOLEH.. anda JUGA BOLEH... kerana KITA SEMUA MANUSIA LUAR BIASA YG HEBAT.. INsyaAllah
yg benar
mamaFaiz si kelip2

No comments:

Post a Comment