Saturday, December 6, 2014

Cerita Magika - Siti Rubiah

Saya nak share bagaimana Shaklee boleh membantu kita dari segi melunaskan hutang, walaupun bercuti tanpa gaji
Saya bersalin anak yang ke3 pada 2/2/2013. Cuti bersalin 3 bulan (bergaji sehingga 2/5/2013). Lepas tu, TIADA LAH GAJI seorang guru DG41. Sebab saya ambil cuti menyusukan anak selama 6 bulan tambahan, berakhir 2/11/2013.
Tapi, saya ada komitmen bulanan seperti takaful & pinjaman perumahan kerajaan. Semua ini bawah nama saya, takkan lah saya nak minta suami membayar komitmen bulanan ni kan. Ya, saya memang ada wang simpanan kwsp yang saya dapat keluarkan bila dah masuk skim pencen.. tapi sayang sungguh nak gunakan tu untuk bayar hutang.
Untuk pengetahuan semua, saya daftar Shaklee 20Feb 2013. Hanya untuk makan sendiri dan berkongsi dengan ahli keluarga & rakan terdekat. Anak Shaklee pun tiada sehingga lah pertengahan bulan May 2013 (sadis sungguh) baru ada seorang downline.
Tapi saya mula tak senang duduk bila bulan May 2013 sebab cuti TANPA GAJI saya bermula bulan itu.
Saya NAKkkk sangat, biarlah komitmen bulanan saya, dibayar dengan bonus Shaklee, bukan daripada saving saya.
Disebabkan NAK sangat bonus 4 angka, bulan berikutnya, JUN 2013, saya beranak seramai 5 orang, 4 daripadanya, FREE membership 200+ uv. So saya dah ada almost 900uv hanya daripada new membership. Saya hanya perlu pulun 2.1k uv untuk break as supervisor. Usaha punya usaha, di 'tabuh' maktok Farihah Abu Kasim & didorong mak Noorhafiza Mohamad Akib... ditakdirkan Allah, saya berjaya naik Supervisor 30/6/2013.
Masa masuk bonus 14/7/2013 tu nak menangis rasa sebab, boleh terus bayar pinjaman perumahan melalui maybank2u, guna duit bonus Shaklee
** bulan Oktober 2013, saya bayar lebih sikit, sebab dapat reward naik rank sen sup.
Kini saya konsisten 4 angka & sedang cuba bantu anak-anak rasa apa yg saya rasa ( Zurawita Zakaria, Nurhayati Hashim, Siti Raiza, Zarifatun Zakaria, Shahriza Inna Shahrom, Hasnur Syareena)
Dan, saya juga berpeluang sambung Master SEPENUH MASA, kerana cuti tanpa gaji yg asalnya berakhir pada 2/11/2013 tu, saya lanjutkan sehingga 30/10/2015
Alhamdulillah, tiada tentangan daripada pihak suami (suami mana yang tak gembira kalau isteri boleh duduk menguruskan rumah, kan? dan juga tiada bebanan kewangan tambahan di pihak dia) & Alhamdulillah, guru besar juga meluluskan.
Doakan saya dapat DOUBLE MASTER pada FEB 2016 ya ahli keluarga Surijunior.
Love,
Rubi, 06000.

No comments:

Post a Comment