Monday, December 1, 2014

Cerita Magika Puan Nurlia

SUCCESS STORY- Puan Nurlia.... Niat dan DOa... senjata utama]
Pekabar semua.. dah berkobar2 utk march ya... okey2.. sy faham.. tarik nafas dulu.. rileks.. kita panas kan enjin.. kita baca kisah success story Nurlia anak didik CP kita ni..CP=CikPuteri or Coordinator Puteri..hihihih... Saya pun teruja dgn Nurlia ni.. diam2 ubi berisi... step by step.. wallaaaa.. bersinar menjadi Star Shaklee..Jom baca
________________________________________________________________
Assalamualaikum n gud morning semua!
Sy terpanggil utk berkongsi kisah saya setelah di minta oleh 'mak' saya,Puteri Yusof.Dia dah suruh dr bln lepas dah,tp arini b dtg seru nk mengarang.Hihi.Mula2 rs segan jugak nk share sbb sy ni masih baru sgt n masih berusaha utk capai impian sy...
Sy adalah pemegang ijazah dalam bidang Perbankan dan sy juga adalah seoarang surirumah sepenuh masa.Sy penah bekerja sblm kahwin,tapi lepas kahwin n dapat si kembar Adam dan Aiman sy mmg amik keputusan x bekerja.
Kisah saya bermula dgn Shaklee bila sy start beli produk Shaklee dr kawan saya.Actually Puteri Yusof adalah kawan sekelas sy dr form 1-form 3.Sy sering letih,lesu n kdg2 cepat moody.Penat jg si kembar yg waktu tu umur dah 6 tahun(sakit kepala selalu layan si kembar ni,hihi).Pastu 1st day sy mkn vit sy kena gastrik yg teramat sakitttt!Sampai sy kena ke klinik n kene inject.Adoiiii,sakit!Ms tu mana tau healing crisis ni,sy stop makan.Tau dak berapa lama sy peram vit2 tu?Hampirrrr 7 bulan!Tu diaaa..
Entah mcm mana bln 10 2012 sy terpanggil utk cuba blk vit2 tu. Alhamdulillah,ia berkesannnn!Dlm seminggu tu sy perasan sy xde moody2 sgt,bdn x lesu,n paling best xde lenguh2 n sakit badan yg melampau.Then,bermula la era sy dgn Shaklee.
Sy punya 3 sebab utama sy melibatkan diri dgn Shaklee:-
1-Sy tanam niat nk tolong org n share benda yg baik(smpai skrg ni yg sy sering igt kan kat diri)
2-Niat nk tambah pendapatan keluarga(dlm family sy ni yg cari duit nya sorg,tukang perabis ada 4 orang,kuikui)
3-Push factor yg paling kuat,sy nak buktikan org yg dok rumah mcm sy masih bole dpt income n bantu family.Sy penat bila org dok kata rugi je balajar tinggi2 tapi x bekerja.Sy dah lali dgn semua tu.Bg sy mulut org mmg payah nk tutup.Lantak korang leee.
Smpai bila2 pon saya akan igt tarikh ni,24 Nov 2012,sy start mndaftar sbgai ahli Shaklee.27hb saya start promote. SubhanaAllah sy mmg terkejut dgn sambutan waktu tu,dlm 4 ari saya leh dapat 400uv.Syukurrr!Apa yg sy buat sy keep sharing,giving info d pesbuk.Kalut meniaga waktu tu x usah nk ckp la,dgn stok xde,dgn M2U dah ken block.Saje sebenarnya sy x betulkan sbb kalu ada M2U lajuuuu je tgn ni nk shopping online.Kuikui.Tapi sy sgt bersyukur ada sorg mak yg sedia mmbntu anytime!Tq to my fren,Puteri Yusof!
December 2012,saya mmg tekad n usaha nk buat lg best.Ms tu time cuti sekolah,sy pergi Perlis.Dlm berjalan tu dlm kepala dok igt Shaklee je,Sy tetap post psl Shaklee bersiaran lgsung dr Perlis.Hihi.Actually yg beno nya kalu x post rs x keruan.Hihi. Smpai closing alhamdulillah sy dpt target d luar jangkaan saya.Bulan tu jugak mak saya bg tau saya naik rank sbgai Supervisor .Alhamdulillah..
Januari 2013,sy x putus lg share dgn org.Ms ni sy nmpak dah kastemer2 mula percaya dgn saya.Sy jugak dapat 4 org anak baru yg berminat dgn Shaklee.Syukur alhamdulillah.Sy sering igtkan dorg fokus utama kita nk berbisnes.Niat nk tolong org no 1,yg lain2 jtuh ke no yg seterusnya sbb sy sgt YAKIN niat yg baik Allah akn bg mudah.Alhamdulillah sekali lg sebab sy dpt lebih target utk bulan tu.GUV sy target utk efektif supervisor 2500,tp wktu closing dpt 3300.Happy sgt!(14b tu sy dah dpt merasa income 4 angka,hanya sebulan 4 ari sy ber-Shaklee)
Februari 2013(sekarang)-Sy masih tegak berdiri xde toleh2 blkg dah.Sy teruskan sharing dgn org.Sy teruskan bg smngat kat anak2 sy.Oh ya,bln ni jugak sy dapat lg 3 og anak baru.Syukur! Hari ni(16hb)sy dah lepas target personal n GUV sy.Bln ni sy target GUV 3500 tp alhamdulillah x sampai separuh bulan dah 3600 GUV.Jgn penah putus kongsi dgn org.2 ari lepas sy sgt terharu sbb ada kastemer sy mesg dia terpikat nk cuba produk Shaklee sbb dia tau keikhlasan sy berkongsi dgn org.Sy jd tacing sat waktu tu..2 ari lepas jugak buat kali ke 2 sy merasa pndapatan 4 angka..Apa yg sy but skrg hasil pndapatan tu tiap2 bulan sy ketepikan sedikit utk sedekah sbb saya sgt percaya dgn The Power of Sadaqah!
Bg saya,ada beberapa perkara yg kita kena take note utk berjaya:-
1-Niat utk bisnes(kena hari2 remind diri)
2-Doa(sy x penah putus berdoa,dsamping tu sy suruh org terpenting dlm hidup saya jgn penah putus doa utk saya-suami,mak n abah saya)Tu mmg cara saya dr dulu lg.Zmn belajar kat Uni setiap kali nk exam sy akan kol n mtk mak abah doakan.Wlpun sy ni malas belajar,hehe,mmg x penah repeat paper.Sy sgt yakinnnn dgn doa dr kedua ibu bapa.
3-Ikhlas dan jujur
4-Keep sharing n giving dgn org.Org x beli utk aritu it's ok,jgn mengeluh.
5-Mental fizikal kena kuat.
6-Mesra dgn kastemer.Jd humble,jgn meninggi diri.
7-Jg hubungan kita dgn Allah,keluarga..
Ini adalah cerita sy bersama Shaklee.Sy x penah nmpak susah sy dgn Shaklee sbb I love to do it.Bila dah suka,semua susah2 dulu kita x nampak dah.Wlau mcm mana pon perjalanan sy dgn Shaklee masih terlalu awal.X sampai pon 3 bulan lagi.Tp sy puasss sebab dah 2 kali sy dapat merasa pndapatan 4 angka.
Sy sgt suka dgn apa yg saya buat sekarang.Smbil dok rumah, dapat jaga anak n mkn minum suami,sy masih boleh dpt income.Sy jugak mengajar tuisyen d rumah.So skrg sy mmg happy dgn apa yg saya buat.InsyaAllah sy xkan toleh ke belakang lagi.
Niat sy berkongsi cerita sy ni supaya kita sama2 boleh buat yg lbh baik.Jommm kita sama2 doa moga2 kita semua berjaya dgn Shaklee!Aminn..
________________________________________
Tahniah... great sharing.. sy suke ayat last si nurlia tu.. katanya ".Sy x penah nmpak susah sy dgn Shaklee sbb I love to do it.Bila dah suka,semua susah2 dulu kita x nampak dah...."...
haa tgk tu... bile kita suka... kita takkan rasa biz ni susah...jadi..jika beliau boleh... pasti anda semua juga boleh...All the best u all.... start panaskan enjin.. jangan biarkan sejuk lama2...
yg benar
mamafaiz si kelip2

No comments:

Post a Comment