Monday, December 1, 2014

Cerita Magika Yati Md Zain

ALhamdulillah... Dah kenyang makan.. skrg nak bagi you all 'makan' plak... Sehari dua ni insyaAllah sy akan post beberapa success story..ada banyak kisah masih dlm pending ni.. sabarr yaaaa kisah2 yg blum dipublish....SO u all bacaaa sampai tepuuuu..minggu ni pun sy post mcm2 dah bekalan utk u all .sbb weekend ni saya nak berehat seminggu...terima kasih kerana benarkan saya berehat.....OKey.. back to our mission.. saya tak nak intro panjang.. saya copy sbiji2 kisah Cicit saya, Pn Yati Md Zain (4th level bawah saya) dan juga kata2 pengenalan dari upline(mak) bliau Pn Hafsah so u all leh faham apa yg sy maksudkan dgn peribahasa "RUGINYA DUDUK DI COMFORT ZONE"
Jom bacaaaa

Dari Hafsah:
Hari ni saya nk share kisah seorang anak saya, Yati. Yati ni anak saya.. antara yg paling awal join Shaklee.. Dec 2011 (kalo xsilap). Dah setahun+ Yati dalam Shaklee.... Mula2 mmg macam2 Yati cakap.. ade masalah Internet la.. Bz xde masa keje cekgu.. macam2 la susahnye.. (ni mmg nk kene piat tinga... hehe).. Setahun yati dalam comfort zonenye.. Stuck kt level 600uv+ je.. naik pun GUV dlm 800+. Alhamdulillah Yati dh buktikan, bila dia betul2 NAKKKK dia pun boleh berjaya.. Dia kuar dr comfort zone dan cabar diri utk lebih ke hadapan.. Bulan lps Yati efektif supervisor .. Saya sgt kagum dengan semangat yati, yg sanggup bertahan n xputus asa... Jom baca kisah yati ni.. so INSPIRING!!
---------------------------------------------
Assalamualaikum w.b.t ...utk semua para bakal JUTAWAN Inspirasi...
Rasanya masih belum terlambat lagi nk ucap TAHNIAH kepada rakan2 yg berjaya naik ranking..yg EFEKTIF bulan Januari...juga kepada anda yg capai target masing2...sy YAKIN kita semua akan LEBIH BERJAYA utk ms depan...AMENN..
Utk anda yang baru nak mula dengan SHAKLEE nie...JANGAN amik masa terlalu lama utk nak naik ranking...sbb saya telah kerugian 1 tahun di comfort zone....sy dulu memang ada target, tapi saya tak target banyak...pastu master checklist kekdg wujud kekdg tak..selalu putus asa..cepat fedup...kekdg bila tiada respon apa yg sy post kat fb..sy terus down..malas...itu lah saya di tahun 2012...bila saya mula berubah???
7 Disember 2012....kak cery ada datang KB...masa tu sy bertindan 2 program...sama ada nk hadir coaching bersama k.cery atau kelas yg lagi 1??so...sy tanya husband..nk pilih yg mn??husband jwb...terpulang, pk mn yg TERBAIK...dan bila pilih salah 1, BUKTIKAN kita tak kan sia-sia peluang itu..sy pon tekad nak hadir kelas bersama Jutawan KB....
Hari tu..ms k.cery minta semua perkenalkan diri...sy rasa sy la paling tercorot hari tu..org len semua dah ada ranking SV..SN SV...Coordi...mcm2...malu + segan + rasa tercabar sesgt...di akhir kelas hari tu...bila salam ngn k.cery, dia cakap “ Yati, BUKTIKAN yati BOLEH bulan nie...jangan sia2 kan kelas hari ni...jangan lagi pandang belakang....lupakan setahun yg dah berlalu...”..rasa sebak sesgt hari tu... balik tu,
terus sy buat apa yg saya tak buat setahun tu..
.>>>.terus print out MASTER CHECKLIST.
.>>>print TARGET besar2...buat 2 3 keping..
.>>>print DOA ...
.>>>tampal kat tempat semua adik-beradik Nampak..
>>>minta semua doakan sy...sy NAKKKKKKKK jadi SUPERVISOR bulan tu jgk!!
>>>Amalkan zikir Ya Wahhab 1000x sehari,
>>>amalkan zikir2 lain, istighfar,
>>>konsisten ngan RCA..(rahsia cermin ajaib)
memang sy PUSH diri sy betul2 la bulan tu...
sedekah semampu boleh....suami, ma, adik2 sy semua bg semangat utk sy..sb diorg nmpk sy dah berbeza...
dan ALHMDLH....saya CAPAI TARGET saya bulan Disember!!!! Saya Berjaya naik Ranking SV....masa tu, bila Hafsah sms ckp “TAHNIAH YATI, NEW SUPERVISOR”...memang nak menitis air mata..gembira sangat!!!! Hehe!
Bila tiba bulan Januari, sy mula bz teramat...fhm2 la bila buka sekolahkan..mcm2 kena buat..tapi bila sy ada baca kisah Hafsah yang mana tengah diuji menjaga mak mertua pon, Hafsah boleh Berjaya...so, sy cakap kat diri saya...saya ni sikit je ujian Allah bagi..kenapa nak cepat mengeluh???sy berpegang pada kata2 mommy Hafsah : Ada Kesempatan Disebalik Kesempitan...so, sy teruskan dengan semangat saya!! Dan bulan Jan jgk saya dapat coaching bersama2 Mommy Hafsah dan kak Zawani...thnks Hafsah sanggup bersusah payah datang jumpa kami.... saya minggu ke 3 pon masih tak capai target, tapi bila Hafsah kata...Yati, tingkatkan momentum!! Saya tetap postkan seperti biasa...usaha + Doa + Tawakkal...PERCAYA KEAJAIBAN pasti berlaku...dan akhirnya...hari Closing Day, sy sendiri terkejut bila tgk GUV saya...alhmdlh...Allah permurahkan rezeki utk saya dan anak2....so, bulan Jan saya dapat Effektif SV...sekali lagi saya dapat sms dari Hafsah “ TAHNIAH YATI..EFFEKTIF SUPERVISOR!!” Alhamdllh.....
Tima kasih teramat utk Hafsah...setahun Hafsah tak pernah jemu dengan saya.
_____________________________________
Thanks Yati dan Hafsah for sharing... Wish u all the best. Jumpa anda di puncak semesta..
SO kalau YOU ALL rasa2 masih SELESA di comfort zone...sila lah bangkittt..tapi kalau nak gak duk di comfort zone.. sila sila... takde sape rugi.. sendiri je rugii... tgk baca pengalaman Yati.. leh apply apa yg dah bliau buat... Nak seribu daya.. TAK GITUUUU
SEKIAN TERIMA KASIH
yg benar
MamaFaiz si kelip2

No comments:

Post a Comment