Monday, December 1, 2014

Cerita Magika Puan Aishah Rahim

Selamat pagi semua warga Jutawan...
Sebelum ni sy pernah share kisah Aishah tahun lepas..10bulan yg lepas di link inihttp://www.facebook.com/groups/234974839878821/permalink/423299214379715/ mmg terharu saya baca.. lagi2 kenangkan kesusahan Aishah...katanya gaji bersih rm250 yg tinggal.. sayu dengar...alhamdulillah beliau terbukak hati nak cuba shaklee... Bagi sy aishah ada peluang utk buat shaklee thru online.. sy suka baca blog aishah..pure and innocent dari hati.. kadang sengih2 sy baca.. mmg itulah dia..jujur.... sy suke baca apa yg dia tulis..good job aishah.. keep it up.. be yourselves.
Sekarang sy nak share kembali cerita beliau.. apa yg dah jadi kat beliau selepas 10bulan..Sebab sepanjang tempoh ni.. beliau mengalami up down..ada masa tu dia nak give up..well its normal ..tapi apa yg buat saya tumpang happy.. bliau dah semakin 'kebal'.. side income pun dah stabil di 4 angka.. alhamdulillah.. moga ini dpt membantu skit sebanyak beban tanggungan famili aishah..dan skrg tugas aishah pula utk membantu diluar sana yg memerlukan.. it takes passion, times,work smart and of course DOA..
Okey... jom baca tulisan aishah yg dinanti2kan oleh rakan jutawan
________________________
Saya terpanggil untuk share dengan anda semua, bagaimana perjalanan saya bersama Shaklee setelah hampir 10 bulan ini. Pahit, manis, tangis, senyum, tawa, semua ada. Give up? Malas? Nak berhenti? Tak nak buat lagi? Hahahaha saya tak tipu, semua tu ada. Serius. Saya ni nampak je macam positif, tapi side of negative saya pon banyak jugak. Saya masih macam anda semua, dalam proses mendidik hati. 
Saya beruntungng sebab dapat Emak macam Kak Beeha Yunos. Dia tak pernah push saya suruh buat sales. Dia tak pernah kerah "Buat Aishah, buat!", tak pernah. Bila dia 'terbau' saya macam down, dia akan tanya, "Sha okay? Kalau penat, rehat kat RNR dulu kay?" Hahaha ayat dia sama setiap kali saya down. Kak Bee tak pernah jemu bagi kata semangat kat saya. Tak pernah lupa ingatkan saya, kenapa saya ada dalam bisnes Shaklee sekarang ni. Sebab push factor saya - anak-anak.
Saya pernah lalui apa sahaja yang anda lalui sekarang. Customer dah order kata nak COD tapi tak amik-amik. Modal kita dah keluar ni beli barang. Tapi dia buat denggg je tak mahu amik barang dia. Kita plak nak pakai duit untuk pusing modal beli barang orang lain. Pernah. Saya pernah lalui itu. Bila saya ingat balik sekarang, senyum. 
Pernah satu masa, dah penat saya kasi cadangan supplement, kasi harga, cara makan, konsultasi free of charge - sekali tiba-tiba customer ni tadi pergi beli dengan orang lain apa yang saya cadangkan tadi. Hahahaha. Sakitnya hati masa tu rasa. Saya down. Betul. Saya belum pandai mendidik hati masa tu. Saya tak cukup redha. Saya tak cukup lepaskan. Sampailah Kak Beeha kata, "Aishah kena lepaskan, redha. Insya-Allah, Allah ganti lagi banyak, lagi bagus, lagi baik". Yes betul. Bila saya belajar redha dan melepaskan, rezeki datang dengan lebih mudah dan murah.
Banyak sangat pengalaman yang saya dapat sepanjang 10 bulan ini. Customer tak puas hati dengan produk? Dia msg tanya kenapa susu makin sikit? Kenapa sakit badan dia tak kurang? Kenapa dia makin pening? Kekekeke, semua tu saya dah kena. Panik? Yes. Tapi sekali lagi saya belajar mendidik hati di sini - sabar dan senyum.
Anak-anak buah bisnes sekalian,
Inilah yang saya dapat setelah 10 bulan bersama Shaklee[4 angka bonus. lebih rm2K]. Bagi orang lain, mungkin dah lambat sangat 10 bulan baru dapat ini. Tapi saya bersyukur. Berapa pon saya dapat, saya bersyukur. Sekarang, fasa saya membantu anda semua untuk dapat apa yang saya dapat. Capai impian anda. Saya tak tahu apa impian anda. Hanya anda yang tahu. Jadi, jika impian anda kuat untuk mendapatkan apa yang saya dapat sekarang ini, bangun dan jalan dan lari bersama saya. Insya-Allah, saya bantu apa yang termampu. Tapi kena ingat, ianya bermula dengan diri anda sendiri. Saya tak boleh paksa. Diri anda sendiri yang menentukan "aku nak start atau duduk je lagi".
DREAM BIG, insya-Allah hasilnya juga BIG.
_______________________
Thanks Aishah for sharing.. Saya harap rakan2 yg lain tersuntik semangat utk tidak terus give up.. Jika you all rasa nak give up sbb cabaran besar.ingat yang ada org lain lagi ygberat cabarannya.. dan . ingat semula ttg IMPIAN anda yg besar..takkan anda nak lupakan IMPIAN ANDA... so work for it.. go for it..
Allah tidak akan menguji diluar kemampuan hamba2Nya... bersabar .. berdoa dan TERUSKAN LANGKAH PERJALANAN anda..
with love,
mamafaiz

No comments:

Post a Comment